Εξαγωγή φρέσκων αβοκάντο στην Ευρώπη

Η ευρωπαϊκή αξία εισαγωγής του αβοκάντο σχεδόν τετραπλάσιάστικε την περίοδο μεταξύ 2013 και 2018. Αυτή η ανοδική τάση οφείλεται στη ζήτηση των καταναλωτών για έτοιμα για κατανάλωση φαγητά και υγιεινή διατροφή. Δημιουργεί ευκαιρίες για παραγωγούς και εξαγωγείς, ειδικά για την ποικιλία αβοκάντο Hass, αν και ο ανταγωνισμός αυξάνεται. Οι καλύτερες ευκαιρίες υπάρχουν σε μεγάλες καταναλωτικές αγορές όπως η Γαλλία, η Γερμανία, η Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, οι οποίες συχνά διατίθενται μέσω των Κάτω Χωρών.

Περιεχόμενα αυτής της σελίδας

  1. Περιγραφή προϊόντος
  2. Ποιες ευρωπαϊκές αγορές προσφέρουν ευκαιρίες για εξαγωγείς αβοκάντο;
  3. Τι τάσεις προσφέρουν ευκαιρίες στην ευρωπαϊκή αγορά αβοκάντο;
  4. Ποιες απαιτήσεις πρέπει να πληρούν τα αβοκάντο ώστε να επιτρέπονται στην ευρωπαϊκή αγορά;
  5. Ποιες πρόσθετες απαιτήσεις έχουν συχνά οι αγοραστές;
  6. Ποιες είναι οι απαιτήσεις για εξειδικευμένες αγορές;
  7. Ποιος ανταγωνισμός αντιμετωπίζετε στην ευρωπαϊκή αγορά αβοκάντο;
  8. Μέσα από ποια κανάλια μπορείτε να πάρετε αβοκάντο στην ευρωπαϊκή αγορά;
  9. Ποιες είναι οι τελικές τιμές για τα αβοκάντο;

1. Περιγραφή προϊόντος

Τα αβοκάντο ( Persea americana ) ταξινομούνται σε τέσσερις βασικούς τύπους: Γουατεμάλα, Μεξικάνικη, Δυτική Ινδική και υβρίδια. Οι εμπορικές ποικιλίες περιλαμβάνουν:

  • Hass Χασ (Γουατεμάλα)
  • Fuerte (υβρίδιο)
  • Ettinger (υβρίδιο)
  • Pinkerton (υβρίδιο)
  • Reed (Γουατεμάλα)
  • Ryan (Μεξικάνικη / Γουατεμάλα)
  • Zutano (μεξικάνικο)

Το αβοκάντο Hass, ένας αγώνας της Γουατεμάλας με βότσαλο μαύρο δέρμα, είναι η κύρια φυτευμένη ποικιλία σήμερα. Υπάρχουν νέες ποικιλίες Hass, όπως οι Lavi Hass, Lamb Hass και Gem Hass. Αυτές οι υπο-ποικιλίες Hass συμβάλλουν στην επέκταση της περιόδου προμήθειας.

Πίνακας 1: Κωδικός εμπορευμάτων συνδυασμένης ονοματολογίας (ΣΟ) για τα νωπά αβοκάντο

ΑριθμόςΠροϊόν
0804.40.00.10Αβοκάντο, φρέσκο

Πηγή: Eurostat Comext.

Πληροφορίες σχετικά με την ποιότητα, το μέγεθος, τη συσκευασία και τις απαιτήσεις επισήμανσης για τα αβοκάντο διατίθενται στο:

  • Τα πρότυπα της UNECE για το αβοκάντο
  • Το πρότυπο Codex Alimentarius για τα αβοκάντο («Κωδικός Τροφίμων» της ΠΟΥ και του FAO)
  • Τα γενικά πρότυπα εμπορίας του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 543/2011

Ποιότητα

Η ανάπτυξη των αβοκάντο θα έπρεπε να έχει φτάσει σε φυσιολογικό στάδιο, πράγμα που θα διασφαλίσει τη συνέχιση της διαδικασίας ωρίμανσης. Τα πρότυπα της UNECE απαιτούν ελάχιστη περιεκτικότητα σε ξηρά ουσία 21% για τη Hass και 20% για τη Fuerte (απαίτηση λήξης). Οι προμηθευτές χρησιμοποιούν διαφορετικές μεθόδους μέτρησης και τα πρότυπα προϊόντων ενδέχεται να διαφέρουν ανά χώρα και ανά ποικιλία. Για την ποικιλία Hass, η Ευρώπη συχνά προτιμά ένα ξηρό θέμα 23%. Για τους εισαγωγείς που ωριμάζουν το αβοκάντο, το 23% της ξηράς ύλης είναι το ελάχιστο.

Τα αβοκάντο ταξινομούνται γενικά σε τρεις κατηγορίες ανάλογα με την ποιότητα:

  • Extra Class
  • Κλάση Ι
  • Κατηγορία II

Η Ευρώπη διατηρεί σχεδόν αποκλειστικά την κατηγορία Ι ως ελάχιστο.

Τα αβοκάντο θα πρέπει, τουλάχιστον, να είναι:

  • άθικτος
  • καθαρό και ήχο
  • χωρίς παράσιτα
  • χωρίς ζημιές
  • χωρίς ανώμαλη εξωτερική υγρασία
  • έχουν ένα μίσχο όχι μεγαλύτερο από 10 mm σε μήκος
  • να είναι σε κατάσταση που να αντέχει τη μεταφορά και το χειρισμό

Μέγεθος και συσκευασία

Τα νωπά αβοκάντο ταξινομούνται σύμφωνα με τους κωδικούς μεγέθους 1 έως 30, με ελάχιστο βάρος 123 γραμμάρια (ή για Hass 80 γραμμάρια). Στην Ευρώπη, τα προτιμώμενα μεγέθη για το αβοκάντο Hass κυμαίνονται μεταξύ μεγέθους 16 και 20 (για την ποικιλία Fuerte 14 έως 16).

Οι απαιτήσεις συσκευασίας διαφέρουν μεταξύ των πελατών και των τμημάτων της αγοράς. Πρέπει τουλάχιστον να συσκευάζονται σε νέες, καθαρές και ποιοτικές συσκευασίες για να αποφευχθούν ζημίες και να προστατεύεται σωστά το προϊόν. Συζητήστε τις απαιτήσεις συσκευασίας με τους πελάτες σας.

Ορισμένα γενικά χαρακτηριστικά είναι:

  • Κουτιά από χαρτόνι 4 κιλών, συχνά συσκευασίες χονδρικής
  • Πλαστικά ή χαρτονένια κιβώτια 10 κιλών, συχνά για εισαγωγείς που ωριμάζουν και επανασυσκευάζουν αβοκάντο

Βεβαιωθείτε ότι έχετε χρησιμοποιήσει μια ελεγχόμενη ατμόσφαιρα κατά τη διαδικασία της υλικοτεχνικής υποστήριξης.

Χαρτοκιβώτιο συσκευασίας αβοκάντο
Χαρτοκιβώτιο συσκευασίας αβοκάντο
Χάρτινο κιβώτιο συσκευασίας αβοκάντο
Χάρτινο κιβώτιο συσκευασίας αβοκάντο

Τιτλοφόρηση

Η επισήμανση των συσκευασιών των καταναλωτών πρέπει να συμμορφώνεται με τους κανόνες και τους κανονισμούς που ισχύουν για την ευρωπαϊκή αγορά:

  • Οι ετικέτες δεν μπορούν να περιέχουν τοξικές μελάνες ή κόλλα
  • Τα προϊόντα πρέπει να είναι ανιχνεύσιμα χρησιμοποιώντας ένα σύστημα κωδικοποίησης για μεμονωμένες παρτίδες
  • Οι ετικέτες πρέπει να είναι στην αγγλική γλώσσα, εκτός εάν οι αγοραστές δηλώσουν διαφορετικά.

Τα ακόλουθα στοιχεία πρέπει να αναγράφονται στην ετικέτα των νωπών οπωροκηπευτικών:

  • Το όνομα του προϊόντος, συμπεριλαμβανομένου του ονόματος της ποικιλίας
  • Η εμπορική ταυτότητα: κατηγορία, μέγεθος (κωδικός), αριθμός μονάδων, καθαρό βάρος
  • Όνομα και διεύθυνση του εξαγωγέα, του συσκευαστή ή / και του αποστολέα
  • Χώρα προέλευσης
  • Κωδικός ιχνηλασιμότητας
  • Προαιρετικά: πιστοποιήσεις, για παράδειγμα οργανικές (συμπεριλαμβανομένου του ονόματος του οργανισμού ελέγχου και του αριθμού πιστοποίησης)

Εάν το προϊόν σας είναι προσυσκευασμένο για λιανική πώληση, ελέγξτε τις πρόσθετες απαιτήσεις του Γενικού Προτύπου Codex για την Επισήμανση των Προσυσκευασμένων Τροφίμων (CODEX STAN 1-1985) ή του Κανονισμού (ΕΕ) Αρ. 1169/2011

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την επισήμανση, τη συσκευασία και την ποιότητα, βλ. Επίσης: Πρότυπο Codex Alimentarius για τα αβοκάντο (CODEX STAN 179-1995). Πάντα συζητάτε τις πρόσθετες απαιτήσεις με τον αγοραστή σας.

2. Ποιες ευρωπαϊκές αγορές προσφέρουν ευκαιρίες για εξαγωγείς αβοκάντο;

Οι εισαγωγές αβοκάντο από αναπτυσσόμενες χώρες συνεχίζουν να αυξάνονται

Οι εισαγωγές από αναπτυσσόμενες χώρες όπως το Περού, το Μεξικό, η Νότια Αφρική, η Κένυα και η Κολομβία αυξάνονται και η αξία τους ξεπέρασε το ένα δισεκατομμύριο ευρώ για πρώτη φορά το 2017 (βλ. Σχήμα 1). Οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές εισαγωγές, αξίας περίπου μισού δισεκατομμυρίου ευρώ, προμήθευαν κυρίως η Χιλή (που δεν θεωρείται πλέον αναπτυσσόμενη χώρα από τον ΟΟΣΑ) και το Ισραήλ.

Από το 2015, η συνολική αξία των εισαγόμενων αβοκάντο αναπτύχθηκε ταχύτερα από τον όγκο, υποδεικνύοντας καλές τιμές για τους προμηθευτές. Βραχυπρόθεσμα, μπορείτε να αναμένετε ότι η ζήτηση θα παραμείνει υψηλή και θα αυξηθεί.Figure 1: European import of avocadosin € million20132014201520162017From developing countriesFrom other non-European countriesInternal European trade025050075010001250Source: ITC TrademapInternal European trade● 2016: 558

Ισχυρή καταναλωτική ζήτηση σε όλη την Ευρώπη

Με βάση τις στατιστικές παραγωγής και εμπορίου, η συνολική ευρωπαϊκή κατανάλωση αβοκάντο πλησιάζει τους 500 χιλιάδες τόνους, δηλαδή περίπου το ένα κιλό ανά κάτοικο. Αυτός ο ρυθμός κατανάλωσης εξακολουθεί να είναι σχετικά χαμηλός σε σύγκριση με, για παράδειγμα, τις ΗΠΑ όπου οι άνθρωποι καταναλώνουν τέσσερις φορές περισσότερα αβοκάντο.

Παραδοσιακά, η Γαλλία είναι η μεγαλύτερη αγορά για το αβοκάντο και εξακολουθεί να είναι έτσι. Το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ισπανία και η Γερμανία έχουν επίσης πολύ ισχυρή ανάπτυξη.

Οι σκανδιναβικές χώρες είναι πολύ μικρότερες από άποψη πληθυσμού αλλά διατηρούν ένα από τα υψηλότερα ποσοστά κατανάλωσης αβοκάντο χάρη στην ισχυρή προώθηση και την προσοχή στα υγιεινά τρόφιμα.

Υπόδειξη:

  • Αποφύγετε το λάθος να δοθεί προτεραιότητα στην ποσότητα σε σχέση με την ποιότητα κατά την εξαγωγή σε μια αναπτυσσόμενη αγορά. Στο τέλος, οι χονδρέμποροι και οι λιανοπωλητές απαιτούν προϊόντα υψηλής ποιότητας και αξιόπιστους προμηθευτές.

Οι Κάτω Χώρες είναι ο κύριος εμπορικός κόμβος για το αβοκάντο

Οι Κάτω Χώρες είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μη παραγωγός εξαγωγέας αβοκάντο στον κόσμο. Η χώρα είναι επίσης υπεύθυνη για σχεδόν τις μισές εισαγωγές αβοκάντο στην Ευρώπη. Από εκεί, οι μεγάλες ποσότητες επανεξάγονται στη Γερμανία, τη Γαλλία, τις σκανδιναβικές χώρες και, σε μικρότερο βαθμό, σε άλλες χώρες.

Μεγάλοι «τελικοί» προορισμοί στην Ευρώπη είναι η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία. Γενικά, η ευρωπαϊκή αγορά αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια. Ωστόσο, η αγορά θα παραμείνει πολύ ανταγωνιστική και οι εισαγωγείς θα ευνοούν τους μεγαλύτερους παραγωγούς λόγω της ασφάλειας του εφοδιασμού.Figure 2: Main European importersin 1,000 tonnes20132014201520162017NetherlandsFranceUnited KingdomSpainGermanyBelgiumSweden0100200300Source: ITC Trademap

Συμβουλές:

  • Βεβαιωθείτε ότι το προϊόν σας είναι ανταγωνιστικής ποιότητας και βρείτε αξιόπιστους συνεργάτες στην Ευρώπη για να επωφεληθείτε βέλτιστα από την αυξανόμενη ζήτηση.
  • Εξετάστε τη χρήση των καθιερωμένων εμπορικών δρομολογίων και βρείτε εταίρο εισαγωγέα στις Κάτω Χώρες. Οι Κάτω Χώρες έχουν καταστεί κυρίαρχη χώρα εισαγωγής για την ευρωπαϊκή αγορά.
  • Βρείτε έναν Ευρωπαίο εισαγωγέα παρουσιάζοντας τον εαυτό σας σε εκθέσεις όπως η Fruit Logistica ή η Fruit Attraction .

Η Ισπανία συμπληρώνει την παραγωγή με εισαγωγή

Με περίπου 87 έως 88 χιλιάδες τόνους ετησίως το 2015-2016 σύμφωνα με το FAOSTAT (και 55 χιλιάδες το 2017 σύμφωνα με άλλες πηγές ), η Ισπανία είναι ο σημαντικότερος παραγωγός αβοκάντο στην Ευρώπη (βλ. Σχήμα 3). Ωστόσο, οι ισπανοί έμποροι αγοράζουν όλο και περισσότερα αβοκάντο από το εξωτερικό για να συμπληρώσουν την εποχή τους και να συμμορφωθούν με τις διεθνείς συμβάσεις προμηθειών. Αυτό κάνει την Ισπανία τον τρίτο μεγαλύτερο εξαγωγέα αβοκάντο στην Ευρώπη μετά την Ολλανδία και το Βέλγιο.

Η Πορτογαλία συγκεντρώνει επίσης περίπου 14 έως 18 χιλιάδες τόνους ετησίως, αλλά τα στοιχεία αυτά δεν ήταν διαθέσιμα κατά τη στιγμή της σύνταξης.Figure 3: European production of avocadosin 1,000 tonnes20122013201420152016SpainGreeceFranceCyprus0255075100Source: FAOSTAT

Συμβουλές:

  • Βεβαιωθείτε ότι η επέκταση της παραγωγής σας είναι σύμφωνη με τη ζήτηση της αγοράς παρακολουθώντας τις εξελίξεις της αγοράς στην ευρωπαϊκή αγορά αβοκάντο και πέραν αυτής, για παράδειγμα στα Freshplaza , FruiTrop και FreshFruitPortal .
  • Βρείτε τις τελευταίες στατιστικές παραγωγής για τη νέα παραγωγή αβοκάντο στο τμήμα στατιστικής του Οργανισμού Τροφίμων και Γεωργίας (FAOSTAT ).

Hass πιο δημοφιλής ποικιλία αβοκάντο

Οι πράσινες ποικιλίες χάνουν γρήγορα το μερίδιο αγοράς στον Hass. Οι πράσινες ποικιλίες πωλούνται ως επί το πλείστον χαλαρά ή σε μικρά δίχτυα, ενώ η Hass κυριαρχεί στην αγορά έτοιμα για κατανάλωση αβοκάντο. Οι πράσινες ποικιλίες εξακολουθούν να πωλούνται επειδή έχουν διαφορετική περίοδο συγκομιδής, αλλά οι χώρες της Δυτικής Ευρώπης προτιμούν κυρίως τη γεύση και την ευκολία της ποικιλίας έτοιμων για κατανάλωση Hass.

Οι πράσινες ποικιλίες εμφανίζονται πιο συχνά στην Ιταλία και την Ελλάδα. Υπάρχουν ακόμη προοπτικές ανάπτυξης για την κατανάλωση πράσινου αβοκάντο στην Ανατολική Ευρώπη και σε άλλες χώρες μεσαίου εισοδήματος που αντιμετωπίζουν οικονομική ανάπτυξη, αν και αυτές οι αγορές δεν έχουν τον ίδιο όγκο με τη Δυτική Ευρώπη. Στις χώρες αυτές, η ποικιλία Hass αναμένεται να αντικαταστήσει και μεγάλο μέρος της κατανάλωσης πράσινου αβοκάντο μακροπρόθεσμα.

Συμβουλές:

  • Λαμβάνετε υπόψη τις προτιμήσεις της αγοράς κατά το σχεδιασμό νέων φυτεύσεων. Σε γενικές γραμμές, η προτίμηση των καταναλωτών για πράσινα αβοκάντο του δέρματος μειώνεται.
  • Μείνετε ενημερωμένοι με τις προτιμήσεις των καταναλωτών στις αναπτυσσόμενες καταναλωτικές αγορές, όπως οι Σκανδιναβικές χώρες και η Ανατολική Ευρώπη. Για παράδειγμα, αναζητήστε πληροφορίες σε τοπικούς διανομείς στις χώρες αυτές.

3. Τι τάσεις προσφέρουν ευκαιρίες στην ευρωπαϊκή αγορά αβοκάντο;

Η μελέτη Trends της CBI σας παρέχει γενικές τάσεις στην ευρωπαϊκή αγορά φρέσκων φρούτων και λαχανικών. Αυτή η ενότητα παρέχει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις συγκεκριμένες τάσεις στην αγορά για τα φρέσκα αβοκάντο.

Φρούτα ευκολίας

Η κατανάλωση του αβοκάντο υποστηρίχθηκε από νέες εξελίξεις, όπως το «έτοιμο για κατανάλωση» και, πιο πρόσφατα, το κατεψυγμένο αβοκάντο. Οι καταναλωτές είναι έτοιμοι να πληρώσουν μια υψηλή τιμή για τα υψηλής ποιότητας έτοιμα για κατανάλωση αβοκάντο. Η προστιθέμενη αξία της γεύσης και η ωρίμανση των καρπών θέτει ένα νέο πρότυπο.

Τα αβοκάντο που ωριμάζουν στην Ευρώπη και πωλούνται ως «ήδη για φαγητό», θα πρέπει να συλλέγονται όταν είναι ώριμα αλλά πολύ πριν το στάδιο ωρίμανσης. Τα φρούτα πρέπει να συλλέγονται με ξηρή ουσία όχι μικρότερη από 23% και πρέπει να είναι ομοιόμορφα σε ολόκληρο το αγροτεμάχιο.

Υπόδειξη:

  • Βεβαιωθείτε ότι η συγκομιδή και η ψυκτική αλυσίδα σας είναι τέλεια διαχειριζόμενες. Αυτό είναι ζωτικής σημασίας για την επίτευξη της σωστής ποιότητας που αναμένεται από τις ευρωπαϊκές εταιρείες ωρίμανσης και τους λιανοπωλητές.

Μεγαλύτερο ενδιαφέρον για βιώσιμα φρούτα

Τα περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα καθίστανται ολοένα και πιο σημαντικά στην προμήθεια νωπών οπωροκηπευτικών. Αυτό ισχύει επίσης για τα αβοκάντο, για παράδειγμα στη χρήση νερού κατά τη διάρκεια της παραγωγής.

Τα συστήματα πιστοποίησης που συμμορφώνονται με το Πρόγραμμα Παγκόσμιας Κοινωνικής Συμμόρφωσης (GSCP) θα έχουν περισσότερες πιθανότητες να γίνουν αποδεκτά από τα ευρωπαϊκά σούπερ μάρκετ.

Οι γενικές τάσεις των νωπών οπωροκηπευτικών παρέχουν μια περαιτέρω εικόνα για τους διάφορους τύπους πιστοποιήσεων. Δείτε τις παρακάτω απαιτήσεις αγοραστή για δίκαιη και βιώσιμη παραγωγή φρούτων για περισσότερες πληροφορίες.

Υπόδειξη:

  • Ελέγξτε τον ιστότοπο του Παγκόσμιου Προγράμματος Κοινωνικής Συμμόρφωσης (GSCP) για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την κοινωνική και περιβαλλοντική συμπεριφορά.

Προσοχή στην υγιεινή διατροφή

Οι καταναλωτές στην Ευρώπη έχουν μεγαλύτερη επίγνωση των ζητημάτων υγείας και δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στη διατροφή τους. Το αβοκάντο ταιριάζει καλά σε αυτή την τάση χάρη στα καλά λίπη, τις ίνες, τις βιταμίνες και τα μέταλλα. Αυτές οι πτυχές της υγείας χρησιμοποιούνται στην προώθηση των αβοκάντο και συμβάλλουν στην αύξηση της κατανάλωσης σε όλη την Ευρώπη.

Οργανική θέση

Χάρη στην αυξημένη προσοχή στην υγεία και το περιβάλλον, το ενδιαφέρον για τα βιολογικά παραγόμενα αβοκάντο αυξάνεται επίσης. Η τρέχουσα προσφορά δεν ικανοποιεί πλήρως τη ζήτηση της αγοράς λόγω της δυσκολίας παραγωγής βιολογικού αβοκάντο.

Τα βιολογικά αβοκάντο αποτελούν μια αυξανόμενη αγορά και πωλούνται από εξειδικευμένους και κύριους λιανοπωλητές. Μπορεί να είναι μια ευκαιρία για τους καλλιεργητές που είναι σε θέση να παράγουν σύμφωνα με τις αυστηρές κατευθυντήριες γραμμές που συνδέονται με τις μεθόδους βιολογικής παραγωγής, να πωλούν τα προϊόντα τους ως βιολογικά. Δείτε τις απαιτήσεις των αγοραστών για τους καρπούς που παράγονται με βιολογικό τρόπο παρακάτω για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις απαιτήσεις.

Υπόδειξη:

  • Διαβάστε περισσότερα σχετικά με τη βιολογική γεωργία στην ιστοσελίδα του Soil Association .

Διακύμανση της προσφοράς και της τιμής

Το αβοκάντο είναι μια αναπτυσσόμενη αγορά εδώ και αρκετά χρόνια. Οι αλλαγές στον προγραμματισμό της παραγωγής και το κλίμα οδηγούν σε διακύμανση του εφοδιασμού και συνεπώς και στις τιμές. Το 2014 οι τιμές μειώθηκαν λόγω της υπερπροσφοράς, ενώ το 2015 και το 2016 ξεκίνησαν σε υψηλότερο επίπεδο εξαιτίας των φτωχών ή καθυστερημένων συγκομιδών στο Περού και τη Χιλή. Σε γενικές γραμμές, οι εισαγωγείς στην ευρωπαϊκή αγορά ευνοούν τους μεγαλύτερους παραγωγούς λόγω της ασφάλειας του εφοδιασμού.

Η ζήτηση παρέμεινε έντονη καθ ‘όλη τη διάρκεια του 2018, αλλά οι τιμές υποχώρησαν πάλι απότομα λόγω υπερπροσφοράς. Η ενασχόληση με προϊόντα όπως τα αβοκάντο που μεγαλώνουν σε δημοτικότητα μπορεί επίσης να είναι επικίνδυνη. Αυτό έχει οδηγήσει σε μεγάλο αριθμό (νέων) παραγωγών και είναι δύσκολο να προβλεφθεί πότε η προσφορά θα υπερβεί τη ζήτηση ή το αντίστροφο.

Υπόδειξη:

  • Οργανώστε καλά την προσφορά σας. να ενωθούν οι παραγωγοί ή να ενταχθούν συνεταιρισμοί για να αυξήσουν τα εξαγωγικά σας δυναμικά.

Ισχυρή προώθηση των αβοκάντο

Προκειμένου να αυξηθεί η ζήτηση για αβοκάντο, οι ενώσεις παραγωγών χωρών όπως το Περού, η Χιλή και η Νότια Αφρική ξεκινούν διαφημιστικές εκστρατείες. Παρόμοιες πρωτοβουλίες μπορούν να γίνουν στην Ευρώπη, όπως μια επένδυση από τον τομέα των νωπών προϊόντων σε μια αλυσίδα εστιατορίων αφιερωμένη στο αβοκάντο . Αυτά τα διαφημιστικά γραφεία και οι δραστηριότητες ενθαρρύνουν την κατανάλωση και είναι σημαντικές για όλες τις εταιρείες που εμπλέκονται στην επιχείρηση αβοκάντο.

Υπόδειξη:

  • Ενώστε ή συνεργάζεστε με ενεργούς οργανισμούς που προωθούν το αβοκάντο από την περιοχή σας.

4. Ποιες απαιτήσεις πρέπει να πληρούν τα αβοκάντο ώστε να επιτρέπονται στην ευρωπαϊκή αγορά;

Οι απαιτήσεις του αγοραστή μπορούν να χωριστούν σε (1) γλεύκη, τις απαιτήσεις που πρέπει να πληρούνται για να εισέλθουν στην αγορά, όπως οι νομικές απαιτήσεις, (2) οι κοινές απαιτήσεις που έχουν ήδη εφαρμόσει οι περισσότεροι ανταγωνιστές σας, με άλλα λόγια, πρέπει να συμμορφώνεστε με αυτό προκειμένου να συμβαδίσετε με την αγορά και (3) τις εξειδικευμένες απαιτήσεις της αγοράς για συγκεκριμένα τμήματα.

Οι απαιτήσεις για την ασφάλεια των τροφίμων για τα αβοκάντο είναι οι ίδιες με εκείνες για άλλα φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Μπορείτε να βρείτε μια πλήρη επισκόπηση:

  • Οι γενικές απαιτήσεις αγοραστών για τα νωπά οπωροκηπευτικά .
  • Το Helpdesk για το εμπόριο που παρέχει μια επισκόπηση των απαιτήσεων εξαγωγής για το αβοκάντο (κωδικός 08044000) ανά χώρα.

Ποιες νομικές και μη νομικές απαιτήσεις πρέπει να συμμορφώνονται με το προϊόν σας;

Ελαχιστοποίηση υπολειμμάτων φυτοφαρμάκων

Τα υπολείμματα φυτοφαρμάκων αποτελούν ένα από τα κρίσιμα ζητήματα για τους προμηθευτές οπωροκηπευτικών. Προκειμένου να αποφευχθούν ζημίες για την υγεία και το περιβάλλον, η ΕΕ έχει καθορίσει ανώτατα όρια υπολειμμάτων (ΑΟΚ) για τα φυτοφάρμακα εντός και επί των τροφίμων. Προϊόντα που περιέχουν περισσότερα φυτοφάρμακα από αυτά που επιτρέπονται θα αποσύρονται από την αγορά της ΕΕ. Σημειώνουμε ότι οι αγοραστές σε πολλά κράτη μέλη όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, οι Κάτω Χώρες και η Αυστρία χρησιμοποιούν ΑΟΚ τα οποία είναι αυστηρότερα από τα ΑΟΚ που ορίζονται στη νομοθεσία της ΕΕ.

Συμβουλές:

  • Ανακαλύψτε τα ΑΟΚ που σχετίζονται με το αβοκάντο εξετάζοντας τη βάση δεδομένων της ΕΕ για τα ΑΟΚ, στην οποία μπορούν να βρεθούν όλα τα εναρμονισμένα ΑΟΚ. Μπορείτε να κάνετε αναζήτηση στο προϊόν ή το φυτοφάρμακο που χρησιμοποιείτε. Η βάση δεδομένων παρουσιάζει τη λίστα των ΑΟΚ που σχετίζονται με το προϊόν ή το φυτοφάρμακο σας.
  • Μειώστε την ποσότητα των φυτοφαρμάκων εφαρμόζοντας ολοκληρωμένη διαχείριση επιβλαβών οργανισμών (IPM) στην παραγωγή. Το IPM είναι μια στρατηγική καταπολέμησης των παρασίτων που περιλαμβάνει καλλιεργητικές πρακτικές και χημική διαχείριση.
  • Διαβάστε περισσότερα σχετικά με τα ΑΟΚ στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής . Ελέγξτε με τους αγοραστές σας εάν απαιτούν πρόσθετες απαιτήσεις σχετικά με τα ΑΟΚ και τη χρήση φυτοφαρμάκων.

Συμμόρφωση με τις φυτοϋγειονομικές απαιτήσεις

Τα οπωροκηπευτικά που εξάγονται στην ΕΕ πρέπει να συμμορφώνονται με την κοινοτική νομοθεσία για την υγεία των φυτών. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει θεσπίσει  φυτοϋγειονομικές απαιτήσεις για την πρόληψη της εισαγωγής και της εξάπλωσης οργανισμών επιβλαβών για τα φυτά και τα φυτικά προϊόντα στην Ευρώπη. Οι απαιτήσεις αυτές διαχειρίζονται οι αρμόδιες αρχές για την ασφάλεια των τροφίμων στις χώρες εισαγωγής και εξαγωγής.

Συμβουλές:

  • Επαληθεύστε με τον Εθνικό Οργανισμό Φυτοπροστασίας ή την Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων στη χώρα σας εάν και υπό ποιες προϋποθέσεις μπορείτε να εξάγετε αβοκάντο στην Ευρώπη. Αυτές οι αρχές συνήθως εργάζονται με τα διεθνή πρότυπα, αλλά πάντοτε επικοινωνούν με τον αγοραστή σας.
  • Διαβάστε περισσότερα σχετικά με την υγεία των φυτών στην Εξυπηρέτηση Helpdesk της ΕΕ .

5. Ποιες πρόσθετες απαιτήσεις έχουν συχνά οι αγοραστές;

GLOBALG.AP και άλλες πιστοποιήσεις ως εγγύηση

.Δεδομένου ότι η ασφάλεια των τροφίμων αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα σε όλους τους κλάδους τροφίμων της ΕΕ, μπορείτε να περιμένετε από τους περισσότερους αγοραστές να σας ζητήσουν επιπλέον εγγυήσεις υπό μορφή πιστοποίησης. Η πιο συχνά ζητούμενη πιστοποίηση για το αβοκάντο είναι το GLOBALG.AP .

Το GLOBALG.AP είναι ένα πρότυπο πριν από την εκμετάλλευση που καλύπτει ολόκληρη τη γεωργική παραγωγική διαδικασία πριν από την εγκατάσταση στο έδαφος στο μη επεξεργασμένο προϊόν (η επεξεργασία δεν καλύπτεται) . Η ανάγκη για το GLOBALG.AP εξαρτάται επίσης από τη χώρα προορισμού, τις συνθήκες της αγοράς και το κανάλι αγοράς. Παραδείγματος χάριν, είναι σχεδόν αδύνατο να προμηθεύσουμε τη βόρεια Ευρώπη χωρίς το GLOBALG.AP, δεδομένου ότι αποτελεί τυπική απαίτηση για τα περισσότερα σούπερ μάρκετ.

Παραδείγματα άλλων συστημάτων διαχείρισης της ασφάλειας των τροφίμων που μπορούν να απαιτηθούν είναι:

  • BRC (British Retail Consortium)
  • IFS (Διεθνές Πρότυπο Τροφίμων)
  • FSSC22000 (Πιστοποίηση Συστήματος Ασφάλειας Τροφίμων)
  • SQF (Πρόγραμμα Τροφίμων Ασφαλείας)

Αυτά τα συστήματα διαχείρισης συμπληρώνουν το GLOBALG.AP και αναγνωρίζονται από την Πρωτοβουλία για την Ασφάλεια των Τροφίμων (GFSI ).

Συμβουλές:

  • Ελέγξτε τα συστήματα διαχείρισης της ασφάλειας των τροφίμων που ζητούνται πιο συχνά στην αγορά-στόχο σας. Αναμείνετε ότι το GLOBALG.AP είναι ένα από αυτά.
  • Διαβάστε περισσότερα σχετικά με τα διαφορετικά συστήματα διαχείρισης ασφάλειας τροφίμων στο χάρτη προτύπων .
  • Δεδομένου ότι η ασφάλεια των τροφίμων αποτελεί μείζον ζήτημα. να δουλέψει ενεργά με τους αγοραστές για να βελτιώσει την ασφάλεια των τροφίμων και να είναι διαφανής και ενημερωμένος με τις απαιτήσεις και τους κανονισμούς του αγοραστή.

6. Ποιες είναι οι απαιτήσεις για εξειδικευμένες αγορές;

Η αυξανόμενη ζήτηση για βιολογικά αβοκάντο

Ένας αυξανόμενος αριθμός καταναλωτών προτιμά τα τρόφιμα που παράγονται και επεξεργάζονται με φυσικές μεθόδους. Η αγορά για τα βιολογικά αβοκάντο είναι σχετικά μικρή, αλλά με αυξανόμενη ζήτηση και περιορισμένη προσφορά.

Για την εμπορία βιολογικών προϊόντων στην Ευρώπη, πρέπει να χρησιμοποιείτε μεθόδους βιολογικής παραγωγής σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και να υποβάλετε αίτηση για βιολογικό πιστοποιητικό με διαπιστευμένο πιστοποιητικό.

Εξετάστε το βιολογικό ως συν, όχι ως απαραίτητο και είστε έτοιμοι να συμμορφώνεστε με όλη την οργανική διαδικασία. Θυμηθείτε ότι η εφαρμογή της βιολογικής παραγωγής και η πιστοποίηση μπορεί να είναι δαπανηρή.

Συμβουλές:

  • Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα βιολογικά προϊόντα ως απαίτηση, ανατρέξτε στις απαιτήσεις αγοραστή του CBI για τα νωπά οπωροκηπευτικά και συμβουλευτείτε τη βάση δεδομένων Πρότυπο χάρτη για πληροφορίες σχετικά με τις διάφορες βιολογικές πιστοποιήσεις.
  • Βρείτε εισαγωγείς που ειδικεύονται σε βιολογικά προϊόντα που κατανοούν την αγορά και έχουν πρόσβαση σε αυτήν την εξειδικευμένη αγορά. Χρησιμοποιήστε βάσεις δεδομένων όπως το Organic-Bio .

7. Ποιος ανταγωνισμός αντιμετωπίζετε στην ευρωπαϊκή αγορά αβοκάντο;

Για γενικές πληροφορίες σχετικά με την ανταγωνιστικότητα της αγοράς για φρέσκα φρούτα και λαχανικά, μπορείτε να δείτε τη μελέτη ανταγωνισμού του CBI που είναι διαθέσιμη στην πλατφόρμα πληροφοριών αγοράς της CBI. Η πλατφόρμα παρέχει επίσης συμβουλές για την επιχειρηματική συνεργασία με τους Ευρωπαίους αγοραστές .

Σε αυτό το τμήμα παρατίθενται οι ευκαιρίες και οι φραγμοί εισόδου στην αγορά καθώς και ο ανταγωνισμός σε επίπεδο εταιρείας και προϊόντων όσον αφορά τα αβοκάντο.

Εταιρικός διαγωνισμός

Τα κύρια κανάλια λιανικής πώλησης είναι δύσκολα προσβάσιμα

Η πλειοψηφία των φρέσκων αβοκάντο στην ευρωπαϊκή αγορά πωλούνται μέσω μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, ακόμη περισσότερο στη Βορειοδυτική Ευρώπη. Η αγοραστική δύναμη των μεγάλων σούπερ μάρκετ είναι πολύ ισχυρή και η υποχρέωση συμμόρφωσης με τις αυστηρές απαιτήσεις τους. Οι εταιρείες που προμηθεύουν αυτά τα σούπερ μάρκετ είναι καλά οργανωμένες και συχνά έχουν τον έλεγχο ενός σημαντικού τμήματος της αλυσίδας εφοδιασμού, από την παραγωγή έως τη διανομή.

Η διαπραγματευτική θέση των προμηθευτών αβοκάντο προς τους ευρωπαίους εισαγωγείς βελτιώνεται σταδιακά, κυρίως χάρη στις θετικές εξελίξεις της αγοράς. Όμως, ο ανταγωνισμός με μεγάλους έμπειρους προμηθευτές και η απευθείας πώληση σε ιδιώτες πελάτες είναι ένα πολύ διαφορετικό παιχνίδι. Ως μικρότερος εξαγωγέας, θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να φτάσετε στους κύριους διαύλους αγοράς για τα αβοκάντο, αν δεν είστε μέρος ενός μεγαλύτερου συνδυασμού προμήθειας.

Υπόδειξη:

  • Βελτιώστε την απόδοση της επιχείρησής σας οικοδομώντας σχέσεις με έμπειρους αγοραστές και γίνετε μέρος ενός μακροπρόθεσμου προγράμματος λιανικής πώλησης.

Περισσότεροι παραγωγοί καλύπτουν την αυξανόμενη ζήτηση

Η παγκόσμια παραγωγή αβοκάντο αυξάνεται και ο ανταγωνισμός είναι έντονος. Οι προσωρινές ελλείψεις στην προσφορά ή στη ζήτηση (π.χ. μέσω της παύσης των συνόρων ή του κλίματος) έχουν τεράστιο αντίκτυπο στις τιμές.

Το Μεξικό είναι μακράν ο μεγαλύτερος παραγωγός με ρεκόρ παραγωγής περίπου 2 εκατομμυρίων τόνων το 2017. Για το Μεξικό η ευρωπαϊκή αγορά αποτελεί εναλλακτική λύση έναντι της συνήθους βορειοαμερικανικής εστίασης και η εξαγωγή τους στην Ευρώπη έχει αυξηθεί σημαντικά από το 2015.

Μετά το Μεξικό, υπάρχουν αρκετές χώρες που παράγουν 0,2 έως 0,6 εκατομμύρια τόνους αβοκάντο ετησίως (2016 στοιχεία), μεταξύ των οποίων η Δομινικανή Δημοκρατία, το Περού, η Ινδονησία, η Κολομβία και η Κένυα.

Παρόλο που τα περισσότερα αβοκάντο στην Ευρώπη προέρχονται από το Περού και τη Χιλή, άλλες χώρες, όπως η Κολομβία, τοποθετούν τους εαυτούς τους ως νέους επερχόμενους προμηθευτές χάρη στην τεράστια αύξηση της παραγωγής, αν και τα θέματα ποιότητας παραμένουν μερικές φορές ένα σημαντικό σημείο προσοχής.

Μικρότερες χώρες όπως η Γουατεμάλα αναμένεται να γίνουν πιο σημαντικοί προμηθευτές και στο μέλλον. Εδώ, οι παραγωγοί ανέπτυξαν σημαντικούς όγκους παραγωγής και άρχισαν τις εξαγωγές τους στην Ευρώπη το 2017. Οι εξαγωγές τους το 2017 ήταν περίπου 700 τόνοι που προορίζονταν για τις Κάτω Χώρες και το Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά τα ισχυρά αποτελέσματα θα διαρκέσουν μερικά ακόμη χρόνια.

Ο ανταγωνισμός σας από άλλες χώρες καθορίζεται από την εποχή προσφοράς (βλ. Ημερολόγιο προσφοράς στον Πίνακα 2).Figure 4: Main suppliers of avocados to Europein € million20132014201520162017PeruChileIsraelMexicoSouth AfricaKenyaColombia0200400600Source: ITC Trademap

Οι νέες αγορές παρέχουν σταθερή ανάπτυξη

Με νέες αγορές, όπως η Κίνα και η Ινδία, η προσδοκία είναι ότι η παγκόσμια ζήτηση θα συνεχίσει να αυξάνεται για αρκετά χρόνια. Σε όλο τον κόσμο, η παραγωγή αυξάνεται επίσης ταχύτατα, αλλά θα χρειαστούν αρκετά χρόνια για να επιτευχθεί ο κορεσμός.

Ο ανταγωνισμός μεταξύ των αγοραστών

Οι επαγγελματίες της βιομηχανίας αβοκάντο αναμένουν ελλείψεις στο εγγύς μέλλον. Οι φυτείες αβοκάντο σε όλο τον κόσμο επεκτείνονται γρήγορα, αλλά χρειάζονται χρόνο για να φτάσουν στην πλήρη δυναμικότητα και να καλύψουν τη ζήτηση.

Ταυτόχρονα, νέες καταναλωτικές αγορές όπως η Κίνα έχουν ενταχθεί στο παγκόσμιο εμπόριο αβοκάντο. Οι αγοραστές στην Ευρώπη ανησυχούν ότι οι προμηθευτές τους θα στραφούν σε αγορές με λιγότερο αυστηρές απαιτήσεις όπως η Ασία και η Μέση Ανατολή.

Αυτός ο ανταγωνισμός μεταξύ αγοραστών μπορεί να είναι μια ευλογία για τους εξαγωγείς που επιδιώκουν μεγαλύτερη ευελιξία στο μέγεθος του προϊόντος και την πιστοποίηση.

Υπόδειξη:

  • Βρείτε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την προσφορά αβοκάντο στην Ευρώπη στις ιστοσελίδες της Ένωσης Νοτιοαφρικανών καλλιεργητών αβοκάντο (SAAGA) και της FruiTrop .
avocados_table_2.png

Πίνακας 2: Ημερολόγιο εφοδιασμού

Εισαγωγή στην αγορά

Η πιστοποίηση και η εκπλήρωση τόσο των νομικών όσο και των μη νομικών απαιτήσεων αποτελούν μείζονα εμπόδια για την είσοδο στην αγορά των παραγωγών και των εξαγωγέων.

Για τα αβοκάντο, η ποιότητα κατά τη συγκομιδή και τη ναυτιλία είναι κρίσιμη και η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (CSR) αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία. Οι αγοραστές αναμένουν επίσης τη διαφάνεια της εφοδιαστικής αλυσίδας και την ανταλλαγή πληροφοριών και αναζητούν μακροχρόνιες εταιρικές σχέσεις για να εξασφαλίσουν την προσφορά και την ποιότητα των προϊόντων.

Υπόδειξη:

  • Δημιουργήστε ένα αξιόπιστο ιστορικό που περιλαμβάνει διαφανείς πληροφορίες για την εταιρεία σας και την ποιότητα των προϊόντων σας.

Διαγωνισμός προϊόντων

Την τελευταία δεκαετία η ποικιλία των φρούτων και λαχανικών που διατίθενται στην ευρωπαϊκή αγορά έχει αυξηθεί. αυτό αυξάνει τον ανταγωνισμό από άλλα προϊόντα. Τα αβοκάντο είναι ένα πολυλειτουργικό φρούτο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε σαλάτες, σάντουιτς, σε απλώματα και σάλτσες. Δεν υπάρχουν άλλα προϊόντα παρόμοια με τα αβοκάντο, επομένως ο κίνδυνος αντικατάστασης είναι περιορισμένος.

Συμβουλές:

  • Μην ανταγωνίζεστε μόνο στην τιμή, αλλά χτίζετε συνεργασίες με τους αγοραστές / εγκαταστάσεις ωρίμανσης και προσπαθείτε να έχετε εξαιρετική ποιότητα και χειρισμό προϊόντος.
  • Χρησιμοποιήστε την αφήγηση (για παράδειγμα, δείξτε την προέλευσή της και τον παραγωγό της), τη νέα συσκευασία και την κορυφαία ποιότητα ως μεθόδους για τη ρύθμιση του προϊόντος σας. Τα έτοιμα προς κατανάλωση αβοκάντο είναι ολοένα και πιο δημοφιλή, αλλά απαιτούν εξαιρετικές υλικοτεχνικές διαδικασίες.

8. Μέσα από ποια κανάλια μπορείτε να πάρετε αβοκάντο στην ευρωπαϊκή αγορά;

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα κανάλια και τα τμήματα της αγοράς, μπορείτε να δείτε την ενότητα Κανάλια αγοράς και τμήματα που είναι διαθέσιμα στην πλατφόρμα πληροφοριών αγοράς της CBI. Αυτή η ενότητα παρέχει ορισμένες πληροφορίες σχετικά με τα διάφορα κανάλια εμπορίας μέσω των οποίων διατίθενται στο εμπόριο νωπά οπωροκηπευτικά στην Ευρώπη.

Σχήμα 6: Κανάλια αγοράς για τα νωπά οπωροκηπευτικά στην ευρωπαϊκή αγορά

avocados_figure_5.png

Οι εισαγωγείς στις Κάτω Χώρες αποτελούν σημαντικό κόμβο για την υπόλοιπη Ευρώπη

Οι Κάτω Χώρες και η Γαλλία είναι οι κύριοι λιμένες εισόδου στην Ευρώπη για τα αβοκάντο. Οι ολλανδοί εξαγωγείς χονδρικής παραδίδουν αβοκάντο σε πολλούς αγοραστές σε όλη την Ευρώπη.

  • Ολλανδία: Κύριος εμπορικός κόμβος για τα αβοκάντο
  • Γαλλία: Μεγάλη αγορά κατανάλωσης για τα εισαγόμενα αβοκάντο
  • Ισπανία: Κύριος παραγωγός αβοκάντο στην Ευρώπη, αλλά και σημαντικός παραγωγός και εισαγωγέας.

Υπόδειξη:

  • Εάν εστιάζεστε στην ευρωπαϊκή αγορά στο σύνολό της, βρείτε τον εταίρο σας που εισάγει έναν κύριο εμπορικό κόμβο για αβοκάντο, όπως οι Κάτω Χώρες.

Τα αβοκάντο πωλούνται κυρίως από λιανοπωλητές

Τα αβοκάντο πωλούνται κυρίως στο λιανικό εμπόριο. Τα μεγάλα καταστήματα λιανικής πώλησης (λεγόμενα υπεραγορές) στην Ισπανία και τη Γαλλία αποτελούν κυρίαρχο κανάλι αγοράς. Οι μεγάλοι λιανοπωλητές και η Βορειοδυτική Ευρώπη είναι αγορές υψηλής ποιότητας και καταναλώνουν γενικά υψηλής ποιότητας και αβοκάντο “έτοιμο για κατανάλωση”. Η Ανατολική Ευρώπη και η Ισπανία (για μεταποίηση) είναι σε θέση να απορροφήσουν και άλλες ιδιότητες αβοκάντο.

Υπόδειξη:

  • Επιλέξτε έναν εισαγωγέα, ανάλογα με το μέγεθος της εταιρείας ή της στρατηγικής σας, έχοντας κατά νου ότι οι εισαγωγείς / διανομείς διαφέρουν στη σχέση τους με τον τομέα λιανικής. Ορισμένοι είναι προμηθευτές προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, μερικοί έχουν τη δική τους μάρκα, ενώ άλλοι εμπορεύονται το σήμα ενός παραγωγού (συνεργασίας).

9. Ποιες είναι οι τελικές τιμές για τα αβοκάντο;

Οι τιμές καταναλωτή για τα αβοκάντο κυμαίνονται

Οι τιμές καταναλωτή για τα αβοκάντο κυμαίνονται ανάλογα με την ποιότητα, τη διαθεσιμότητα και τον τομέα. Τα σουπερμάρκετ στη Δυτική Ευρώπη πωλούν γενικά ένα καλό αβοκάντο για την τιμή μεταξύ 1 και 1,5 ευρώ ανά μονάδα (ποιότητα «έτοιμο για κατανάλωση»).

Τα βιολογικά αβοκάντο πωλούνται με πριμοδότηση 20% ή και υψηλότερη.

Δεν έχουν ωριμάσει ή χαμηλότερης ποιότητας αβοκάντο πωλούνται για πολύ λιγότερο. Επίσης, οι τιμές στις αγορές του δρόμου είναι συνήθως χαμηλότερες από ό, τι στα σούπερ μάρκετ.

Όταν οι τιμές του εμπορίου αυξάνονται, η λιανική αγορά μπορεί να καταφύγει σε μικρότερα μεγέθη αβοκάντο και έτσι να διατηρήσει παρόμοια τιμή ανά μονάδα.

Τιμολόγηση ελαφρώς χαμηλότερη σε εποχή αιχμής

Οι τιμές του ευρωπαϊκού αβοκάντο είναι ελαφρώς χαμηλότερες κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, όταν το προϊόν διατίθεται από ισχυρούς προμηθευτές όπως το Περού και τη Νότια Αφρική, των οποίων η μέγιστη περίοδος συγκομιδής εκτείνεται από τον Μάιο έως τον Αύγουστο. Η αρχή και το τέλος των εποχών είναι ιδιαίτερα δύσκολο να διατηρήσετε την ποιότητα του προϊόντος, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να παρακολουθείτε προσεκτικά τη διάρκεια για να αποφύγετε αξιώσεις.

Οι τιμές λιανικής δεν αντανακλούν τις τιμές του εμπορίου

Οι μεγάλες αλυσίδες λιανικής πώλησης ή τα σούπερ μάρκετ συχνά διαθέτουν προγράμματα για τα αβοκάντο με τους προμηθευτές τους. Οι τιμές λιανικής και οι προωθητικές ενέργειες διαχειρίζονται ανεξάρτητα από αυτές της ελεύθερης αγοράς (spot). Ένα πρόγραμμα λιανικής παρέχει σταθερότητα και ασφάλεια ενός σταθερού όγκου εφοδιασμού, αλλά οι τιμές δεν είναι διαπραγματεύσιμες.

Συμβουλές:

  • Για μια ένδειξη τιμών χονδρικής, βρείτε πληροφορίες σε αγορές χονδρικής πώλησης, όπως το Rungis . Να θυμάστε ότι οι τιμές αυτές παρέχουν μόνο περιορισμένη εικόνα των πραγματικών τιμών πώλησης σε όλη την Ευρώπη.
  • Για τις τιμές καταναλωτή μπορείτε να ελέγξετε τα ηλεκτρονικά καταστήματα ή τις αλυσίδες σουπερμάρκετ όπως το Tesco , Albert Heijn (αναζήτηση: «avocado») ή το Carrefour (αναζήτηση: «avocat»).